هزینه گچ‌ گیری و آتل‌ بندی ارتوپدی

هزینه آتل‌بندی ارتوپدی یا هزینه گچ‌گیری ارتوپدی چقدر است؟ این یکی از سوالات رایج میان کسانی است که دچار شکستگی یا دررفتگی استخوان شده‌اند قیمت گچ گرفتن یا اتل بستن بدن است. همان‌طور که می‌دانید یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان شکستگی‌ها و دررفتگی‌های استخوان آتل‌بندی یا گچ‌گیری ارتوپدی است. این تکنیک درمانی که تقریبا برای تمامی اندام‌های بدن قابل اجراست، کمک می‌کند تا استخوان‌های شکسته کنار هم قرار بگیرند و روند ترمیم و بهبودی آن‌ها با سرعت بیشتری انجام پذیرد. اینکه هزینه آتل‌بندی ارتوپدی به چه میزان است یا در تعیین هزینه گچ‌گیری ارتوپدی چه عواملی دخالت دارند؟ موضوعی است که ما در این مقاله از ایت دکتر حسن براتی به بررسی آن خواهیم پرداخت. از شما نیز دعوت می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با این مقوله تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

5 فاکتور تاثیرگذار بر هزینه آتل بندی و گچ گیری ارتوپدی

همان‌طور که گفته شد گچ‌گیری ارتوپدی و آتل‌بندی روشی موثر برای جاانداختن استخوان‌های شکسته و ثابت‌ نگاه‌داشتن آن است. در مقایسه با گچ‌گیری، تکنیک آتل‌بندی عملکرد ضعیف‌تری دارد و بیشتر برای شکستگی‌های جزئی یا عارضه رگ‌به‌رگ‌شدن قابل استفاده است. عوامل زیادی در تعیین هزینه گچ‌گیری ارتوپدی و آتل‌بندی دخالت دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

برای رزرو نوبت از طریق شماره تلفن 09108767613 با ما در ارتباط باشید

5 فاکتور تاثیرگذار بر هزینه آتل بندی و گچ گیری ارتوپدی

‣ متریال استفاده‌شده در گچ‌گیری ارتوپدی

یکی از فاکتورهای کلیدی در هزینه گچ‌گیری ارتوپدی نوع متریال استفاده‌شده در آن است. عموما این فرآیند یا با گچ معمولی و یا با گچ فایبرگلاس صورت می‌پذیرد که هزینه گچ‌گیری ارتوپدی در فایبرگلاس بیشتر از گچ معمولی است. البته این را هم باید بدانید که نوع برند و کیفیت گچ فایبرگلاس د رتخمین هزینه نهایی نقش دارد.

‣ روش گچ‌گیری ارتوپدی

یکی دیگر از پارامترهای موثر در تعیین هزینه گچ‌گیری ارتوپدی روش انجام این تکنیک درمانی است. خوب است بدانید که برای گچ گرفتن هر قسمتی از بدن روش‌ خاصی وجود دارد. همین امر موجب تفاوت هزینه گچ‌گیری ارتوپدی هر بخش با سایر سایر بخش‌های دیگر بدن می‌شود. در حالت کلی انواع گچ‌گیری و آتل‌بندی ارتوپدی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • گچ‌گیری استوانه‌ای برای شکستگی مچ دست
  • گچ‌ گرفتن مارپیچ برای شکستگی پا
  • گچ‌گیری مینروا برای شکستگی گردن و قسمت بالاتنه‌ی بدن
  • گچ‌‌گیری اسپیکا برای دررفتگی شانه
  • گچ‌‌‌گیری edf برای شکستگی ستون فقرات
  • گچ‌ گرفتن کامل بدن برای کودکان

‣ نوع اندام آسیب‌دیده

همان‌طور که گفته شد فرآیند گچ‌گیری ارتوپدی برای هر اندام بدن قابل اجراست. برخی از بخش‌های بدن طی فرآیندی آسان‌تر و ساده‌تر گچ گرفته می‌شود. این در حالی است که پروسه گچ‌گیری بخش‌های دیگری از بدن طی مراحلی پیچیده‌تر و طولانی‌تر انجام می‌شود. طبق این توصیف کوتاه قیمت گچ‌گیری دست با قیمت گچ‌گیری پا، انگشتان دست، ستون فقرات یا گچ‌گیری کامل بدن متفاوت خواهد بود. ازهمین‌رو نوع اندام آسیب‌دیده را می‌توان از دیگر عوامل تعیین‌کننده هزینه گچ‌گیری ارتوپدی دانست.

‣ لوازم و خدمات جانبی استفاده‌شده در گچ‌گیری یا آتل‌بندی ارتوپدی

برای رزرو نوبت از طریق شماره تلفن 09108767613 با ما در ارتباط باشید

گاهی از اوقات فرآیند گچ‌گیری ارتوپدی به تنهایی انجام نمی‌شود و نوع آسیب ایجادشده لزوم انجام برخی از خدمات نظیر سرم‌تراپی را ضرورت می‌بخشد. در این شرایط هزینه گچ‌گیری ارتوپدی با احتساب نوع خدمات دریافتی و لوازم جانبی مورد استفاده برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

‣ محل دریافت خدمات مرتبط با گچ‌گیری یا آتل‌بندی ارتوپدی

پنجمین فاکتور در تعیین قیمت آتل‌بندی ارتوپدی و گچ‌گیری نوع مکانی است که این پروسه در آن انجام می‌شود تا درد شکستگی کمتری را متحمل شده و بهبودی آسان‌تری را تجربه کنید. طبیعتا هزینه آتل‌بندی ارتوپدی و گچ‌گیری در منزل با هزینه انجام همین فرآیند در کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها با هم متفاوت است.

هزینه گچ‌گیری و آتل‌بندی ارتوپدی شامل چه مواردی است؟

هزینه آتل‌بندی ارتوپدی و گچ‌گیری ارتوپدی را می‌توان شامل هزینه ویزیت، معاینه و ارزیابی اولیه و لوازم و ابزارهای اولیه می‌شود. از ابزارهای مهم مورد استفاده در پروسه گچ‌گیری و ارتوپدی باید به لوازمی نظیر باند ساده، باند گچی، باند پنبه‌ای، باند الاستیک، محافظ گچ، کفش زیر گچ و آتل اشاره کرد.

هزینه گچ‌گیری و آتل‌بندی ارتوپدی شامل چه مواردی است؟

هزینه گچ گیری و آتل بندی ارتوپدی ۱۴۰۲ در تهران

همان‌طور که در بخش ابتدایی این متن گفتیم در تعیین هزینه آتل‌بندی ارتوپدی و گچ‌گیری ارتوپدی عوامل زیادی دخالت دارند. قاعدتا تفاوت این پارامترها در بیماران مختلف منجر به تفاوت هزینه آتل‌بندی ارتوپدی و گچ‌گیری ارتوپدی می‌شود. در حالت کلی میانگین هزینه گچ‌گیری ارتوپدی و آتل‌بندی را می‌توان چیزی معادل 800 هزار تومان تا 1.500.000 تومان دانست. البته این را هم باید دوباره متذکر شویم که عواملی مانند نوع آسیب‌دیدگی، محل آسیب‌دیدگی و نوع خدمات دریافتی تاثیر به‌مراتب چشمگیری در هزینه نهایی خواهند داشت. شما برای اطلاع‌یافتن از هزینه نهایی لازم است ابتدا توسط پزشک معاینه شوید تا ارزیابی کاملی از وضعیت بدنی و نوع آسیب انجام شود.

لزوم مراجعه به پزشک ارتوپد برای گچ گرفتن و آتل بستن

از پرداختن به موضوع هزینه آتل‌بندی ارتوپدی و گچ‌گیری که بگذریم، لازم است به نکته‌ای طلایی در این مقوله اشاره کنیم و آن چیزی نیست جز مراجعه به پزشک اروتپد باتجربه. همان‌طور که می‌دانید متخصص ارتوپد کسی است که آشنایی کاملی با ساختار اسکلتی و عضلانی بدن دارد و قادر است تمامی مشکلات مرتبط با تاندون‌ها، استخوان‌ها، رباط‌ها و عضلات را شناسایی کند. طبیعتا به میزانی که یک متخصص ارتوپد از دانش و تجربه بیشتری برخوردار باشد در انجام رسالت خود موف‌تر عمل می‌کند. از‌همین‌رو توصیه ما به شما این است که در فرآیند گچ‌گیری و آتل‌بندی مراجعه به پزشکی باتجربه و ماهر را اولویت اول خود قرار دهید.

لزوم مراجعه به پزشک ارتوپد با تجربه برای گچ گرفتن و آتل بستن

دکتر براتی یکی از بهترین متخصصان ارتوپد در تهران هستند که کارنامه درخشانی در حوزه ارتوپدی دارند. انجام جراحی‌های متعدد با مطلوب‌ترین نتیجه و درمان طیف وسیعی از عارضه‌های جسمانی تنها گوشه‌ای از امتیازات برجسته ایشان است. شما می‌توانید برای دریافت خدمات مرتبط با گچ‌گیری ارتوپدی و کاهش ریسک عوارض این تکنیک درمانی به دکتر براتی مراجعه فرمایید. ایشان در تشخیص و ارزیابی دقیق نوع و شدت آسیب‌دیدگی و اتخاذ بهترین راهکار درمانی عملکردی بسیار دقیق و بی‌نقص را از خود ارائه می‌دهند. شما نیز اگر تجربه‌ای مشابه دارید، با اشتراک‌گذاری تجربیات خود به غنای مطلب ما کمک کنید.

سوالات متداول شما

فاکتورهای موثر در هزینه آتل‌بندی ارتوپدی کدام است؟

از فاکتورهای کلیدی در تعیین هزینه گچ‌گیری ارتوپدی و آتل‌بندی بایستی به نوع متریال، روش انجام گچ‌گیری، نوع اندام آسیب‌دیده، نوع خدمات و لوازم جانبی و مکان دریافت خدمات مرتبط با گچ‌گیری یا آتل‌بندی اشاره کرد.

میانگین هزینه گچ‌گیری ارتوپدی چقدر است؟

میانگین هزینه گچ‌گیری ارتوپدی را می‌توان چیزی معادل 800 تا 1.500.000 تومان دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رزرو نوبت
خدمات
مشاوره آنلاین