هزینه سلول درمانی و قیمت تزریق سلول بنیادی

هزینه سلول درمانی و تزریق سلول بنیادی

اگر به درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی یا سلول درمانی فکر می‌کنید احتمالاً با پرسش‌های زیادی درگیر هستید که اصلی ترین آن قیمت این روش درمانی است. اینکه هزینه تزریق سلول بنیادی چقدر است و چه عواملی روی هزینه این نوع خدمات تاثیر دارد؟ در این مقاله از سایت دکتر حسن براتی؛ متخصص ارتوپدی و تزریق سلول بنیادی به این نگرانی‌های شما پاسخ خواهیم داد.

۵ فاکتور تاثیرگذار بر هزینه سلول درمانی

احتمالاً اکنون که تصمیم به سلول‌درمانی گرفته‌اید می‌دانید سلول بنیادی چیست و از چه بخش‌هایی از بدن برداشته می‌شود. در وب‌سایت دکتر حسن براتی اطلاعات مفید بسیاری از منابع معتبر گردآوری و نوشته شده است تا در اختیار متقاضیان این روش درمانی قرار گیرد.

برای رزرو نوبت از طریق شماره تلفن 09108767613 با ما در ارتباط باشید

پس لازم است به سوالات کاربردی‌تری مانند جزئیات هزینه‌های درمانی توجه کنیم. عوامل متعددی می‌تواند روی هزینه درمان با سلول‌های بنیادی تاثیرگذار باشد:

  1. نوع سلول بنیادی تجویزشده
  2. کیفیت سلول‌های بنیادی؛ اینکه متعلق به بیمار و با دوام باشد
  3. تعداد سلول مورد نیاز
  4. منبع سلول‌های بنیادی
  5. محل کلینیک سلول‌های بنیادی

انواع سلول‌های بنیادی

نوع سلولی که برای درمان استفاده می‌شود روی نتایج کار و همچنین قیمت‌گذاری تاثیر دارد. انواع سلول‌های مورد استفاده براساس منبع استخراج آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • سلول بنیادی مغز استخوان
  • بافت چربی
  • بافت‌های سلول بنیادی جنینی؛ مانند خون بند ناف یا مایع آمنیوتیک

هزینه تزریق سلول بنیادی شامل چه مواردی است؟

هزینه تزریق سلول بنیادی شامل چه مواردی است؟

سلول درمانی روشی کم‌تهاجم، سرپایی و موثر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است. درمان آرتروز به کمک سلول بنیادی، کمردرد، آسیب‌های مفصلی، بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های خودایمنی و انواع سرطان تعدادی از کاربردهای سلول بنیادی هستند. به‌طور خاص استفاده از این سلول‌ها برای تسکین دردهای ارتوپدی اغلب نتیجۀ بسیار خوبی دارد.

نتایج درمان در عرض چند روز مشخص می‌شود و نیاز به گذراندن دوره نقاهت طولانی ندارد. در این روش از سلول‌های بنیادی بدن بیمار یا در موارد خاص سلول‌های اهدایی برای جایگزینی سلول یا بافت‌های آسیب‌دیدۀ بدن استفاده می‌شود. بدن با کمک سلول تزریق‌شده به ترمیم بخش‌های تحلیل‌رفته یا صدمه‌دیده می‌پردازد.

روند کار شامل برداشتن سلول از بدن بیمار یا فرد اهداکننده، فرآوری و تکثیر سلول‌ها در آزمایشگاه و تزریق سلول‌های نهایی تکثیر و پردازش‌شده به بدن بیماران است. طولانی‌بودن مسیر درمان، کیفیت سلول بنیادی، تجهیزات تخصصی مورد نیاز برخی از مهم‌ترین مواردی است که روی نرخ نهایی هزینه سلول درمانی تاثیر می‌گذارد.

↫ کیفیت سلول‌های بنیادی

کیفیت و منبع سلول‌های بنیادی هزینه درمان را متفاوت می‌کند. به‌طور معمول سلول‌ها از مغز استخوان خود بیمار برداشته می‌شود؛ تا با ریسک کمتری به درمان بیماری‌های مزمن و تسکین درد ارتوپدی او کمک کند. استفاده از سلول خون بند ناف یا سلول‌های اهدایی می‌تواند هزینه‌های بیشتری به هزینه سلول درمانی اضافه کند.

↫ تزریق دقیق و هدایت‌شده

اینکه از چه روشی برای هدایت تزریق استفاده شود روی موفقیت درمان تاثیرگذار است. این مسئله به‌اندازه‌ای مهم است که می‌توانید پیش از تصمیم‌گیری در رابطه با محل کلینیک دربارۀ آن با پزشک صحبت کنید.

تسکین موثر دردها نیاز به تزریق دقیق سلول‌ها در نواحی ایجادکنندۀ درد دارد؛ بنابراین باید از ابزارها و تجهیزات تخصصی کمک گرفته شود. مطمئن شوید پزشک با روش‌های فلوروسکوپی یا سونوگرافی تزریق را، با مورد هدف قراردادن ناحیه مورد نظر، انجام می‌دهد.

برای رزرو نوبت از طریق شماره تلفن 09108767613 با ما در ارتباط باشید

تحقیقات نشان می‌دهد تزریق کور حتی توسط پزشکان باتجربه هم می‌تواند شانس موفقیت درمان را از بین ببرد.

↫ اهداف درمان

نوع درمان مورد نیاز هم یکی از عوامل موثر بر هزینه تزریق سلول بنیادی است. قیمت تزریق سلول‌های بنیادی برای زانو یا کمر در بیش‌تر موارد پایین‌تر از مواردی مانند درمان COPD یا بیماری انسداد مزمن ریه است.

به‌طور کلی هر بیماری و همچنین نوع سلول‌های بنیادی، تعداد سلول‌های مورد نیاز و مقررات مربوط به عمل بر هزینه‌های درمانی شما تأثیر می‌گذارد. استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان درد موضعی ارزان‌تر از درمان‌های جامع‌تر برای بیماری‌های خونی یا مشکلات جدی‌تر از جمله سرطان‌ها و بیماری‌های خاص و نادر خواهد بود.

هزینه سلول درمانی ۱۴۰۲ تهران

هزینه تزریق سلول بنیادی ۱۴۰۲ در تهران

گاهی هزینه‌های درمان می‌تواند فشار مالی سنگین به افراد یا خانواده‌ها تحمیل کند؛ به‌ویژه زمانی که صحبت از عمل‌های جراحی در میان باشد. این مسئله یکی از دلایلی است که پزشکان همواره به دنبال روش‌های درمانی جایگزین هستند؛ تا ضمن کاهش احتمال ریسک و رنج بیمار، افزایش شانس بهبودی و موفقیت درمان روش مقرون‌به‌صرفه‌ای پیدا کنند.

همان‌طور که اشاره شد میزان تعرفه هر درمان با توجه به پیچیدگی‌ها و مراحلی که دارد و متناسب با نوع مشکل ارتوپدی بیمار متفاوت می‌شود. حدود قیمتی درمان به وسیله تزریق سلول بنیادی یا به بیان دیگر هزینه سلول درمانی را می‌توان چیزی حدود ۸ میلیون تومان اعلام کرد، اما با اینحال به‌طور خاص قیمت تزریق سلول بنیادی در ایران برای هر فرد و متناسب با شرایط زیر متغیر است:

  • نوع و منبع سلول بنیادی مورد استفاده
  • محل کلینیک
  • ناحیه تزریق در مفصل
  • پزشک متخصص واجد شرایط و کادر درمان باتجربه
  • نوع بیماری و هدف سلول‌درمانی

لزوم انجام سلول درمانی توسط پزشک متخصص با تجربه

حوزۀ سلول‌های بنیادی شاخه‌ای جوان در دنیای پزشکی است که به‌طور مداوم در حال گسترش است. خوشبختانه علاوه‌بر پروژه‌های تحقیقاتی کاربرد پزشکی سلول بنیادی در کشور ما با جدیت پیگیری می‌شود.

هنگامی که تصمیمتان برای انجام سلول‌درمانی جدی شد به دنبال پزشک متخصص پزشک متعهد و آموزش‌دیده باشید. تنها درمان در مراکز معتبر و توسط متخصصان باتجربه می‌تواند منجر به بهبود وضعیت سلامتی شما می‌شود. پزشک متخصصی که به‌طور حرفه‌ای کار درمان با سلول‌های بنیادی را انجام می‌دهد، از نتایج تحقیقات علمی روز دنیا آگاه است و چندین سال تجربه اندوخته بهتر از هر کسی می‌تواند به شما کمک کند. بنابراین هنگام بررسی دربارۀ این روش درمانی یافتن مرکزی با خدمات مقرون‌به‌صرفه نباید دغدغۀ اصلی باشد.

دکتر حسن براتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص جراحی استخوان‌ها و مفاصل تجربیات موفق بیشماری در زمینه تزریق و درمان با سلول‌های بنیادی دارند. رضایت بیماران و موفقیت درمان‌های بدون نیاز به جراحی و جراحی‌های تخصصی هدف ارزشمند تیم ارتوپدی دکتر براتی است.

سلول درمانی با پزشک متخصص

اطلاع از هزینه خدمات ارتوپدی و سلول‌درمانی در تهران

درمان بیماری‌ها با استفاده سلول بنیادی روش جایگزینی برای جراحی‌های سنتی است. تحقیقات انجام‌شده و درمان‌های موفق بسیاری که توسط پزشکان ماهر ایرانی صورت گرفته است چشم‌انداز مسیر درمان‌های پزشکی با کمک سلول بنیادی در ایران را روشن‌تر می‌کند.

باوجود اینکه هزینه تزریق سلول بنیادی چندان پایین نیست؛ اما جایگزین خوبی برای جراحی کمر، زانو، لگن، شانه و سایر درمان‌های ارتوپدی است. به‌ویژه برای افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند عمل جراحی انجام دهند. عوامل زیادی می‌تواند روی قیمت‌گذاری و هزینه‌های درمان تاثیرگذار باشد و هیچ دو بیماری شرایط کاملاً مشابه ندارند. بنابراین تنها پس از معاینه دقیق توسط پزشک و بررسی شرایط می‌توان با اطمینان دربارۀ هزینه‌ها صحبت کرد.

برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط سلول‌درمانی و معاینه توسط دکتر حسن براتی می‌توانید همین حالا فرم درخواست نوبت را به‌سادگی از طریق همین وب‌سایت تکمیل و ارسال کنید. امکان دریافت مشاوره و راهنمایی به‌صورت حضوری و غیر حضوری خدمتی است که در راستای حمایت از هموطنان عزیزمان صورت گرفته است.

رزرو جلسه آنلاین مشاوره و درمان با دکتر حسن براتی؛ جراح فوق تخصص ارتوپد

سوالات متداول شما

هزینه تزریق سلول بنیادی در تهران چقدر است؟

قیمت تزریق سلول بنیادی براساس نوع سلول مورد نیاز، تعداد سلول‌ها، ناحیه تزریق، پزشک متخصص و هدف درمان متفاوت خواهد بود. اما به‌طور کلی این روش درمانی مناسب برای بیمارانی است که با درمان‌های اولیه مانند دارودرمانی، فیزیوتراپی و... به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند. همچنین می‌تواند جایگزین خوبی برای عمل‌های جراحی ارتوپدی باشد.

چه عواملی روی هزینه درمان تاثیرگذار است؟

نوع سلول بنیادی تجویزشده، کیفیت سلول‌های بنیادی فرد یا سلول اهدایی، تعداد سلول‌هایی که پزشک تشخیص داده مورد نیاز است، منبع سلول‌های بنیادی، هدف درمان و محل کلینیک سلول‌درمانی چند نمونه از مواردی است که روی هزینه درمان موثر خواهد بود.

1 سوال
  1. حمید می گوید

    سلام.تزریق سلول بنیادی برای کم شنوایی تو ایران انجام میشه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رزرو نوبت
خدمات
مشاوره آنلاین